top of page
Zoeken

van harte beterschap

Hoe zeg je dat in het Hebreeuws.....

Ik kwam twee uitdrukkingen tegen.

Dat waren רק בריאות - rak brioet (letterlijk: "slechts gezondheid") en רפואה שלמה - refoea slema (letterlijk: volledig herstel).

Ik vroeg aan onze vriend wat het verschil is. Wel een mooi antwoord:

Overigens is het wel uitwisselbaar.

Ik kwam op dit onderwerp door een nieuwsbericht en ja, ook is het denk ik helaas voor ieder herkenbaar dat je dit soms in eigen kring ook nodig hebt.

Daar staat dus rak brioet, gevolgd door

הנסיכה קייט - prinses Kate

שבת שלום!!

 
 
 

Recente blogposts

Alles weergeven
Voorlopig blogpauze

Beste lezers, קוראים יקרים Zoals jullie inmiddels weten en gezien hebben, kan ik geen afbeeldingen meer delen. Dit is nog niet opgelost. Maar iets delen van wat ik gezien had, die afgelopen dagen, was

 
 
 

Opmerkingen


bottom of page